Táto stránka používa cookies.

Pre dlhé vlasy

 


01. 01. 2019

DAJTE ČERVENÚ VYPADÁVANIU VLASOV!

Vypadávanie vlasov trápi mužov i ženy v rôznom veku. Napriek tomu, že ide o prirodzenú časť tzv. vlasového cyklu, nadmerná strata vlasov je spoločensky neželaným javom, ktorý sa snažíme maskovať čapicami či parochňami. Niektorým jedincom spôsobuje averziu voči socializácií ba dokonca depresie. Zaujímajú Vás príčiny vypadávania vlasov a spôsoby, akými proti nim možno bojovať? Čítajte ďalej.

Súvisiaci obrázok

PRÍČINY VYPADÁVANIA VLASOV

Počas nášho života nám vypadne niekoľko desiatok tisíc vlasov. Jedná sa o takzvaný prirodzený úbytok, ktorý je v poriadku. Pokiaľ ale Vaša koruna krásy redne a stráca na objeme, je načase sa zamyslieť nad príčinou.

V prvom rade je nutné si uvedomiť, či sa tento problém vyskytuje len u Vás alebo trápi viacerých príslušníkov rodiny. S vrodenými predispozíciami možno vypadávanie nanajvýš spomaliť a 
oddialiť, žiaden účinný liek však neexistuje. Pokiaľ strata vlasov vo Vašom prípade  nie je geneticky daná, chybu možno hľadať v zlej životospráve a návykoch.

Najčastejšie príčiny vypadávania vlasov:

  1. Dedičnosť
  2. Ochorenia obličiek
  3. Ochorenia štítnej žľazy
  4. Narušená hormonálna sústava
  5. Stres
  6. Trauma
  7. Vystavenie tela radiácií
  8. Chemoterapia
  9. Ochorenia kože
  10. Nedostatok vitamínov, minerálov a stopových prvkov
  11. Vek

AKO ZASTAVIŤ VYPADÁVANIE VLASOV

  • DHT inhibítory a vazodilátory – Užívaním týchto látok je možné zastaviť premenu testosterónu na dihydrotestosterón (DHT), ktorý poškodzuje vlasové púzdro. Vlasy sú tenšie a vypadávajú.
  • Kvalitná vlasová kozmetika –Ak chcete stimulovať rast vlasov, musíte im vytvoriť vhodné prostredie. Siahnite po kozmetike bez SLS, parabénov, silikónov a iných chemických látok. Ideálnou voľbou, pokiaľ hľadáte veľa muziky za málo peňazí je certifikovaná kozmetika COCOCHOCO.
  • Starostlivosť o vlasy – Vlasy zbytočne nedrhnite uterákom a nechoďte spať s mokrou hlavou. Vyvarujte sa agresívnemu česaniu a používaniu prípravkov ako lak či gél na vlasy. Odborníci zo sveta vlasového stylingu odporúčajú taktiež pravidelné zastrihávanie končekov.
  • Strava – Pre produkciu vlasov je nevyhnutné dopriať im dostatok živín vo forme potravy. Dbajte predovšetkým na dostatočný prísun vitamínov skupiny B, D,C. Zabúdať by ste nemali ani na vitamíny a stopové prvky. Bohatý tanier ide v ruka v ruke s bohatými vlasmi.
  • Spomaľte – Hektický život a stres neprospievajú Vášmu zdraviu. Nájdite si chvíľu pre seba a oddýchnite si aktívnou alebo pasívnou formou. Nezabúdajte taktiež na minimálne 6 hodinový spánok.